despre-noi

Despre consultantturism.ro

Istoricul consultantturism.ro începe în anul 2001, când Ciprian Enea a înființat împreună cu doi prieteni Media Shark, prima companie specializată pe consultanță în turism din România. Inițial, mica echipă condusă de Ciprian Enea oferea, în special, servicii de marketing și PR.

Incepand cu 2005, Media Shark și-a lărgit considerabil oferta de servicii, venind în întâmpinarea operatorilor din turism cu un pachet complet de produse de promovare pe zona de travel. Pe lângă marketing și PR, agențiile de turism și hotelurile din portofoliul companiei au început să solicite și servicii tipar, afișaj outdoor sau publicitate pe zonă presă scrisă, radio și tv. Tot atunci a fost înființat și departamentul de creație pe segmentul print, audio și video.

Anul 2006 a constituit cea mai importantă perioadă în dezvoltarea companiei. Ciprian Enea, cel care fondase și implementase activitatea de advertising în industria de călătorii, apărea frecvent cu declarații despre piața de turism în cele mai importante ziare, reviste și televiziuni din România. Inițial, era prezentat sub diverse titulaturi: „director de imagine turism“, „pasionat de călătorii“, „călător profesionist“, „specialist comunicare turism“, „specialist marketing și PR turism“, etc.

În acel an, a decis că e momentul să pună bazele unei noi profesii în România. Așa s-a născut conceptul de „consultant turism“. În câțiva ani în echipă au fost cooptați alți doi sau trei oameni de comunicare, care au aderat la titulatura „consultant turism“, urmând drumul deschis de către Ciprian Enea. Astăzi există peste zece „consultanți în turism“, care au activat sau activează încă sub această denumire, dintre care trei – patru sunt recunoscuți că atare de toată mass-media autohtonă.

La inceputul lui 2007 echipa de la Media Shark s-a mărit considerabil și s-a dezvoltat conceptul de Best Tourism Group (BTG). Din BTG au făcut parte cinci companii, axate pe diverse domenii de activitate dedicate marketingului și promovării în turism. Dintre acestea amintim Best Media Team (companie specializată pe creație print și producție tipografică) și Best Promo Group (specializată pe zona de internet).

În timp, Best Tourism Group a ajuns să aibe aproape 40 de angajați și colaboratori, peste 100 de site-uri proprii, trei sedii etc. Paleta largă de servicii de promovare oferite precum și profesionalismul echipei i-au convins, de-a lungul vremii, pe aproape toți marii turoperatorii de pe piața de turism din România să apeleze la serviciile BTG.

In 2011 cei doi acționari principali ai Best Tourism Group (Ciprian Enea și Giani Holban) au decis să transforme portalul de prezentare besttourism.ro în hypermaket de călătorii.
Activitatea de vânzare a pachetelor turistice către publicul larg a reprezentat un succes. La sfârșitul anului 2011, jumătate din acțiunile hypermarketului au fost achiziționate de către Christian Tour (cel mai mare turoperator din România). În aceste condiții, pentru a nu crea confuzie cu denumirea hypermarketului, Best Tourism Group a migrat încetul cu încetul ca titulatură, către consultantturism.ro.

Practic, consultantturism.ro a păstrat intactă și independentă întreaga activitate de marketing și promovare pe turism dezvoltată de echipa lui Ciprian Enea de-a lungul timpului, cu istoric, firmă fondatoare, echipă, portofoliu de clienți, site-uri proprii etc. Excepție au făcut doar hypermarketul besttourism.ro și o parte dintre portalurile asociate acestuia.

În prezent, consultantturism.ro reprezintă cea mai veche și mai cunoscută echipă de promovare pe turism din România. Membrii săi sunt recunoscuți drept lideri pe segmentul lor profesional în industria de profil autohtonă. În cei peste 12 ani de activitate, consultanttourism.ro a derulat bugete de aproximativ 5.000.000 de euro pentru unii dintre cei mai mari operatori din turism.